Fason Üretim Nedir?

Post Image

Fason Üretim Nedir?


Fason üretim bir firmanın farklı bir üretici ile anlaşarak, talepleri çerçevesinde ürün ürettirmesine denilmektedir. Ürünün markası üretimi yaptıran firmaya ait olabileceği gibi üreticinin de olabilir. Pazarlama da taraflardan herhangi birine ait olabilir. 1960’lara dayanmakta olup üretilecek olan ürünün pazarlaması, taraflardan herhangi birine ait olabilmektedir.

Fason üretim, taraflara profesyonelleştiği alanda daha da yoğunlaşma olanağı tanır. Böylece o alanda kendini ilerleterek karını yükseltebilir. Bunun dışındaki alanlarda üretimlerde ise fason sayesinde yoğun iş gücü, dikkat ayırmadan kurulur.

Fason üretim farklı tiplerde yapılabilir. Dolayısıyla herhangi bir kısıtlaması bulunmaz. Bunlardan bazıları,

  1. Gıda,
  2. Kozmetik,
  3. Giyim,
  4. Mobilya şeklindedir.

Bu tür üretimler aynı zamanda küçük işletmelerin büyümesine yardımcı olur.  Fason kozmetik ve diğer sektörlerde hangi üreticiyle anlaşma yapılacağına dikkat edilmesi şarttır.

Fason Üretim ile Neler Yapılabilir?

Fason üretici firmalar birbirinden farklı konularda üretim yapabilmektedir. Bunun nedeni profesyonellik alanlarına göre belirlenmelidir. Kozmetik, gıda, giyim ve mobilya haricinde şu alanlarda da bu üretim yöntemi görülmektedir;

  1. Fason Gıda Takviyeleri
  2. Fason Form Çayları
  3. Fason Bitkisel Çaylar
  4. Fason Doğal Sabunlar
  5. Fason Kişisel Bakım Ürünleri
  6. Fason Otel Şampuan ve Bakım Ürünleri
  7. Fason Şampuan Üretimi
  8. Fason Krem Üretimi

Üretim hangi alanda olursa olsun, başarılı sonuçlar alınması ve pazarda istenen etkinin görülmesi için uzmanlarla çalışılmalıdır.

Fason Üretimin Avantajları Nelerdir?

Türkiye’de ve dünyada birçok firma vardır. Hepsinin profesyonelleştiği belirli alanlar vardır. Bunlar dışında alanlarda da üretim yapılıyorsa veya plan gerçekleştiriliyorsa ayrı bir iş gücünün ayrılması, özel planların hazırlanması gerekir. Bu da asıl alana yeterli özenin gösterilmemesine, kalite düşmelerine neden olabilir.

Ancak fason üretim bunu karşılayan bir durumdur. Üreticilerle yapılan anlaşmalarda, firma kendi ismini yazdırabildiği için bu süreçlerden kurtulabilir. Bunun yanı sıra profesyonelleştiği alanda üretimi arttırmak üzere de imalat gerçekleştirilebilir. Bu çerçevede,

  1. Nike,
  2. Zara,
  3. GAP,
  4. JC Penney,
  5. Tchibo,
  6. Toshiba,
  7. Sharp,
  8. JVC,
  9. DELL,
  10. HP,
  11. Renault,
  12. Bosch,
  13. Toyota ve daha birçok firma bu üretimi de gerçekleştirebilmektedir.

Bu üretim sadece anlaşmada karşı tarafa değil, fason üretici için de avantajlıdır. Küçük işletmeler bu anlaşmalar ile daha iyi büyüyebilmektedir. Eğer bir marka ile fason anlaşma yapılmış ve çerçevede onun markası satılıyorsa da bu geçerlidir.

Fason Üretim Nasıl Yapılır?

Fason kapsamına günümüzde birçok ürün girmektedir. Fason kozmetik üretimi, giyim, gıda ve mobilya üretimleri bunlardan sadece bazılarıdır. Ancak üretim işlemleri temel olarak şu aşamalardan geçmesi ardından sunulur;

  1. Konuşma: Fason anlaşma yapılacaksa öncelikle taraflar görüşerek üretilecek ürün, istenenler hakkında bilgiler alınır. Teklifler ve öneriler yapıldıktan sonra karşılıklı anlaşmaya varılır.
  2. Tasarım: Anlaşmanın tamamlanması ardından teknik çizimler, grafikler hazırlanmaktadır.  Ardından sunum aşamasına geçerek müşteriye gösterilir. Eğer onay verilirse formül çalışmasına geçilir.
  3. Formül: Tasarım aşamasında müşteriler değişiklik talebinde bulunabilir. Tasarım işlemleri tamamlandıktan sonra ilgili üründe kullanılacak formülün içeriği hazırlanır. Ardından bir numune üretilerek yine müşteriye sunulur.
  4. Ambalaj ve kalıp üretimi: Fason kozmetik üreticileri formüle de onay aldıktan sonra ilgili ambalajları tasarlama, kalıp için teknik çizimlerin hazırlanması gibi işlemleri yapar. Bunlar da müşteriye sunulur ve onay alınır.
  5. Kalite standartları: Kalıp üretimi tamamlanınca üretim için gerekli izinler alınır. Bunlar kalite standartlarına ve yasalara uygun olmalıdır.
  6. Test: Kalite standartlarının bitmesiyle üründe kullanılacak mikrobiyolojik, dermatolojik ve benzeri testler gerçekleştirilir. Ardından gerekli sertifikalar alınır.

Bu işlemler tamamlanınca Fason kozmetik, mobilya ve diğer ürünlerin imalatları gerçekleştirilir. Ardından da pazarlaması yapılır. Bu sözleşme uyarınca gerçekleşmektedir.

Fason Üretimin Artıları Nelerdir?

Fason kozmetik üretimi pek çok artı taşımaktadır. Bunlar her sektörde değişkenlik gösterse de ana hatlarıyla şu şekildedir;

  1. Fason üretim yaptıracak firma, üretim süreçleri ilgilenmek zorunda değildir.
  2. Üretim yaptıran firma resmi izinleri, testleri yaptırmak, bunları takip ettirmek zorunluluğu taşımaz. Dolayısıyla sadece ürün ve pazarlamasına dair çalışmalara yoğunlaşabilir.
  3. Ürün satışı yapmak isteyen firma ilgili üretim tesislerine sahip olmak zorunluluğu taşımaz.
  4. Ürün satışı yapacak firma üretimi yapmayacağı için üretim tecrübesine sahip olması gerekmez.
  5. Üretimle ilgili araştırma ve geliştirme süreçlerinden uzak durulabilir.
  6. Fason kapsamında her iki taraf kendi uzmanlaştığı alana yönelebilir.
  7. Üretim için gerekli tedarikçilerle ilgilenme, iletişime geçme gibi süreçler atlanabilir.

Bu nedenler aynı zamanda Fason kozmetik üreticileri seçerken de dikkatli olmayı gerektirir. Üretimin kalitesi üreticiyle ilgili olacağı için alan üzerine bilgili, tecrübeli olan firmalarla çalışılmalıdır.

Fason Üretim Sözleşmesi Nasıl Yapılır?

Fason üretim yapılmadan önce ilk aşamayı sözleşme meydana getirir. Burada üretim, miktar, sevkiyat, sorumluluk, kalite ve herhangi bir ihtilaf mahkemeler belirtilmektedir. Tüm bu başlıklar üretimi talep eden firma ile kararlaştırılmaktadır.

Üretim tamamlandıktan sonra pazarlamanın hangi taraf tarafından gerçekleşeceği de yine sözleşme kapsamında belirlenir. Ayrıca gerekli ambalaj malzemelerinin ve diğer malların temininden kimin sorumlu olacağı, bunların kalitesinin onayı ve sorumluluğu da sözleşmede belirtilebilir.

Üretimden sonra nasıl stoklanacağı da yine konuşma esnasında belirlenmektedir. Dolayısıyla gerek üretim süreçlerinde gerekse üretimden sonra bir sorun olmaması için dikkatli bir şekilde planlaması, her konunun detaylı konuşulması gerekir.